Convocatoria:
2018 – 2019
Conceptos clave:
espacio público; arquitectura neumática; construcción colaborativa; juego; hinchables;
Nivel educativo:
Infantil
Título proyecto:
//micro·articulaciones
Artista/s:
Conjuntos Empáticos (Sálvora Feliz + Marta Benito)
Maestro/a:
María Fernanda Ceballos (Directora del centro); Nieves, Clara, Reyes, Maloles, Aroa, Diana, Jessica y Cintia (profesoras); Loreto, Bárbara y Andrea (auxiliares).
Nombre del centro:
Escola Infantil Municipal Ninos
Población:
Mutxamel, Alacant
Resumen proyecto:
Per a nosaltres, la ciutat pot ser entesa com un teixit cosit mitjançant una sèrie d’espais articuladors que haurien de funcionar com a activadors socials urbans, estant aquests materialitzats a diferents escales. De base, els descrivírem com certes actuacions prototipades permanents o intermitents que desencadenen o reactiven programes en entorns urbans. Aquestes intervencions o //micro·articulacions són especialment interessants en llocs poc transitats o no destinats expressament a la funció requerida, capaços de generar una atracció d’aforament infantil que interactue amb els objectes i estratègies prototipades i fomentes activitats de socialització en espais de la ciutat que posseeixen unes dimensions més amples que les estandarditzades, però que no arriben a ser reconegudes com a solars abandonats. Estem, per tant, davant accions víriques a l’espai urbà que reivindiquen el que és públic per a la infantesa.
El treball en el centre educatiu s’ha desenvolupat per etapes amb els diferents grups d’edat i participant les i els 122 alumnes del centre. En aquesta primera fase, les xicotetes han participat en la creació d’una membrana, decorant-la amb diferents elements. Posteriorment, han experimentat l’apropiació de fins a tres espais o entorns neumàtics de diferents característiques, desenvolupant en ells diferents activitats pictòriques i lúdiques.
D’aquesta manera, el projecte persegueix la investigació de la creació d’espais de joc en la primera infantesa, en el que les xicotetes es troben segures i experimenten jocs dinàmics que fomenten una educació en igualtat.
Enlace proyecto:
Redes sociales:
Bio:
Conjuntos Empáticos és una associació sense ànim de lucre que neix en 2012 amb diverses finalitats com difondre treballs desenvolupats en el camp de l’arquitectura, l’art o la pedagogia; estimular el desenvolupament d’aquestes àrees de coneixement; incentivar als ciutadans en processos de participació relacionats amb l’arquitectura en les seues diferents escales; executar instal·lacions, accions de condicionament o dinamitzacions educatives; promoure la revitalització d’espais de conflicte; difondre coneixements d’arquitectura, art, educació o noves tecnologies; i divulgar les bones pràctiques en aquests camps, entre d’altres.
Aquesta estructura genera processos de desenvolupament humà a través de la reflexió, participació i construcció col·lectiva de coneixements des dels subjectes i actors de la societat, amb capacitat de promoure diferents iniciatives en el món de l’arquitectura i la cultura.
Per al desenvolupament d’aquestes finalitats es generen activitats com exposicions itinerants, cursos, workshops, participacions en congressos, dinàmiques participatives, grups de discussió, instal·lacions o projectes de cooperació ciutadana, entre d’altres.

Documentación gráfica:
Resultados [vídeo]:












