Convocatòria:
2021-2022
Conceptes clau:
Adultocràcia, conspiració, publicacions, edició gràfica i gràfica de guerrilla
Nivell educatiu:
Secundària
Títol projecte:
Conspiració: manual de resistència a l’adultisme a l’institut
Artista/es:
Massa Salvatge (Teresa Mata, Alba Oller i Lluc Mayol)
Mestre/a:
Adrian Ombuena
Nom del centre:
IES Andreu Alfaro
Població:
Paiporta, València
Resum projecte:
El projecte ‘Resistir l’adultocràcia’ recupera l’esperit del ‘Libro rojo del cole’ una monografia crítica amb el sistema educatiu dirigida a adolescents que tractava temes tabú al sistema educatiu el 1969. L’objectiu del projecte és generar una experiència col·lectiva al centre educatiu que implique la recopilació de les resistències quotidianes a l’adultocràcia que viu i experimenta l’alumnat generant així com a dispositiu final un “Manual de resistències” col·lectiu.
Una classe o grup actuen de grup motor, posant la llavor i fent participar a la resta d’alumnat del centre amb el nostre acompanyament. Així, durant el procés es genera una campanya de difusió, un misteri que envolta el centre, possibles relacions a la distància improbables en el dia a dia. Els grups generen una campanya gràfica de guerrilla al centre on es busque la complicitat de la resta de persones. “I tu, com resisteixes l’adultocràcia?”
Així, es tracta d’un procés de recerca i catalogació d’experiències i relats que finalment es converteix en un material gràfic de fàcil distribució amb l’objectiu de compartir-ho amb la comunitat educativa i, fins i tot, amb altres comunitats.
D’aquesta manera, el projecte es centra en la generació d’un procés de recerca de vivències col·lectives a través de les ferramentes gràfiques, les dinàmiques col·laboratives i els processos de creació artístics i d’edició en el qual participa la comunitat educativa mitjançant l’acompanyament d’un grup motor.
Xarxes socials:
Bio:
Massa Salvatge Coop. V és un col·lectiu situat a València conformat per Teresa Mata, Lluc Mayol i Alba Oller amb l’objectiu de generar espais, accions, eines i projectes pedagògics des d’una dimensió cultural i política compromesa.
El col·lectiu va nàixer l’any 2019 com a associació i ara es conforma com una cooperativa sense ànim de lucre. Des d’aleshores ha begut de la trajectòria de les seues components emprant com a base el joc, l’art contemporani, la investigació i la participació social a través de diferents projectes pedagògics realitzats tant desde l’àmbit de la mediació artística com de l’acció social a museus i institucions públiques però també a associacions i col·lectius de base.
Des de l’origen el col·lectiu combina l’acció comunitària (vinculada estretament a l’impuls de l’espai comunitari de La Figuera Benimaclet) amb l’elaboració de d’accions i projectes per encàrrec d’institucions i entitats artístiques i educatives (IVAM, MACBA, Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de València, La Caldera, Addend, Florida Universitària, Museu de Valls, Espai Nyam Nyam, Experimentem amb l’Art, etc.)
Documentació gràfica:





