Convocatòria:

2021-2022

Conceptes clau:

Art interactiu, dansa contemporània, processos de creació artística, creació digital, interdisciplinarietat i treball col·laboratiu, interacció entre dansa, música i visuals, innovació artística, metodologia investigativa i basada en projectes i comunitat d’aprenentatge

Nivell educatiu:

Primària

Títol projecte:

Aula Kine

Artista/es:

Cristina Solbes, Sergi Hernández, Carlos Izquierdo (Fluenz)

Mestre/a:

Irene Pujol

Nom del centre:

CEIP Gloria Fuertes

Població:

San Miguel De Salinas, Alacant

Resum projecte:

Aula Kine és una proposta pedagògica que porta a l’aula una experiència compartida de creació artística interdisciplinària i col·laborativa. Els participants viuen un procés acompanyat de conceptualització, investigació pràctica i disseny d’una creació contemporània basada en l’ús de la tecnologia, la dansa contemporània, l’art sonor i el visual/digital.

Aquesta proposta pren com a punt de partida Kinesofos: una instal·lació interactiva, obra de Sergi Hernández, d’acostament a les qualitats del moviment a través de sensors de motion-capture, present en la 17a Biennal d’Arquitectura de Venècia 2021. A aquesta instal·lació, se suma l’experiència en pedagogia de la dansa contemporània i en coreografia de Cintia Solbes, que al costat de l’acompanyament musical de Carlos Izquierdo ho converteixen en una proposta per a adolescents en la qual poden experimentar amb el moviment i participar en la creació de nous dissenys interactius.

El retorn final d’aquest procés és la creació d’una sèrie de xicotetes peces experimentals en les quals els alumnes són els creadors i intèrprets. Usant un sensor de captura de moviment, veuen els seus cossos i moviments convertits a temps real en figures geomètriques digitals, construint escenes interactives individuals i per xicotets grups, sent ells mateixos creadors dels dissenys digitals i del guió de cada escena.

D’aquesta manera, l’alumnat, acompanyat pel professorat, poden desenvolupar competències del currículum bàsic d’ESO i Batxillerat relatives a les disciplines abans esmentades, recolzades en alguns dels objectius generals i específics del currículum dels ensenyaments professionals de dansa. En treballar horitzontalment, alumnes i professors estan immersos en un context que afavoreix l’enfortiment de la comunitat educativa.

Xarxes socials:

InstagramInstagramInstagramInstagram

Bio:

Colectivo Fluenz és un col·lectiu multidisciplinari amb diferents perfils artístics i experiència en la creació escènica i musical, disseny arquitectònic i tecnològic, i experiències docents. Desenvolupa propostes híbrides nascudes de la intersecció de la tecnologia i les arts visuals, sonores i escèniques; investigant sobre l’espai, el so, el moviment i la imatge.

Cintia Solbes és titulada superior en Pedagogia de la Dansa Contemporània (CSDA). Creadora de projectes escènics educatius. En 2017 crea i codirigeix “FLOW Espai Viu • Art i Moviment”, centre dedicat a l’ensenyament-aprenentatge, investigació, divulgació i producció relacionada amb les arts i el moviment a Alacant.

Sergi Hernández Carretero, arquitecte i tecnòleg creatiu, especialitzat en experiències interactives, museografia i noves narratives digitals. Ha rebut 3 premis d’arquitectura i compta amb 7 projectes finalistes en innovació digital.

Carlos Izquierdo és compositor, pedagog, artista sonor i comissari. Dirigeix diferents projectes de música clàssica, contemporània, electrònica i experimental, i desenvolupa propostes que relacionen el sonor amb el territori, la identitat i la memòria.

Documentació gràfica: