Convocatòria:

2022-2023

Conceptes clau:

Educació patrimonial, conservació preventiva, sentit de pertinença i valor patrimonial situat

Nivell educatiu:

Primària

Títol projecte:

Buidet: factoria de patrimoni des de la infància

Artista/es:

Mestre/a:

Jose Enrique Carrasco Cuevas

Nom del centre:

CP Ballester Fandos

Població:

València, València

Resum projecte:

‘Buidet: factoria de patrimoni des de la infància’ és una proposta que vol mirar amb les ulleres de les xiquetes i xiquets les manifestacions i costums de la nostra societat; tant en la seua valoració, selecció, com en la seua conservació.

Aquesta fàbrica creativa permetrà comprendre l’educació patrimonial com un impuls per a la conservació preventiva del patrimoni social, tant col·lectiu com individual. A través de les eines de l’art i el joc s’arribarà al coneixement de què ocorre amb els béns patrimonials, perquè la infància, com a part de la comunitat, accedisquen a la llibertat de poder apropiar-se d’ells, de criticar-los, i fer-los propis.

A més de desenvolupar a partir d’això un pensament divergent respecte a l’herència de totes i tots. El projecte consisteix a descobrir amb xiquetes i xiquets, en l’àmbit de l’escola, aquests objectes, llocs, manifestacions o costums que són patrimoni del seu moment de vida. Experimentar amb activitats plàstiques que ajuden a la significació d’aquests, per a després, escriure un manifest del patrimoni infantil, amb la potencialitat d’establir diàlegs i marcar un precedent en el context patrimonial i en les tres disciplines que s’imbriquen per a la seua educació.

Xarxes socials:

Instagram

Bio:

Francisca Soto Martínez (Santiago de Xile) és restauradora i educadora xilena establerta a València. Llicenciada en Belles Arts esment Patrimoni cultural material i llicenciada en Pedagogia de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Màster en Conservació i Restauració de Béns Culturals a la Universitat Politècnica de València i cursant el Programa Experimental de mediació artística i educació de la Universitat de València i Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana PERMEA.

Ha treballat en projectes que aborden temàtiques socials a través de l’art amb grups veïnals, col·lectius skaters, i nens, nenes i adolescents amb conductes infractores de llei. Actualment, es troba interessada en les maneres d’abordar la conservació preventiva del patrimoni, al museu, a través de la mediació i educació.

Documentació gràfica: