Convocatòria:
2022-2023
Conceptes clau:
Diferència, males herbes, màrgens, patrimoni biocultural i paste up
Nivell educatiu:
Primària
Títol projecte:
Diferència per a la supervivència
Artista/es:
Mestre/a:
Alicia Aragó Martínez
Nom del centre:
CEIP Benjamín Benlloch
Població:
Manises, València
Resum projecte:
El projecte ‘Diferència per a la supervivència’ naix d’una infància turmentada. Maria Laudes i Imma Mengual van tindre a la seua infància una mida diferent, un pes diferent i unes dents diferents de la resta. Parten de la diferència. Als jardins molesten les males herbes; a les institucions, els/les diferents. Dins de l’aula, la problemàtica de l’exclusió (assetjament), o el problema mediambiental són dues parts d’una mateixa solució: preservar la diversitat, la diferència.
Es proposa una investigació crítica sobre els marges, tant aquelles males herbes que creixen als marges i aquelles persones que han estat allí situades. Utilitzant l’art contemporani (fotografia, acció i art urbà) com a eina crítica es realitzarà un passeig per la naturalesa, pels cossos i la identitat, finalitzant amb una acció artística de paste up al centre per mostrar el resultat de la investigació.
Xarxes socials:
Bio:
La onomatopeya del silencio és un col·lectiu multidisciplinari especialitzat en art, disseny, educació i arquitectura unit per la passió cap a la mediació i la creació. Codissenyen junt a altres col·lectius, fent intervencions úniques, creant relacions que conclouen en l’apropiació de l’espai, inventant llocs singulars que transformen les relacions socials i que els usuaris senten com a propis. I amb tot això generen un impacte social positiu mitjançant les cures, el benestar i l’intercanvi cultural on impliquen a tota la comunitat.
Imma Mengual és doctora en Belles Arts, una col·leccionista d’espais i memòries, docent de Grau i Màster en la Facultat de BB.AA. de la UMH amb la creació de projectes d’intervenció artística, la producció d’obra escultòrica i la seua labor a l’Onomatopeya del Silencio.
Maria Laudes és graduada en Belles Arts per la Universitat de Granada i Màster en Mediació i Educació a través de l’Art (PERMEA). Compatibilitza la il·lustració amb projectes didàctic-artístics en centres educatius, on aplica ferramentes artístiques per al tractament de temes delicats (mort, sexualitat, gordofòbia).
Documentació gràfica: