Convocatòria:
2021-2022
Conceptes clau:
Dansa comtemporània, pensament, art i acció
Nivell educatiu:
Primària
Títol projecte:
El món al revés
Artista/es:
Vicent Gisbert
Mestre/a:
Dorin Casanova
Nom del centre:
CEIP Sant Miquel
Població:
Vilafamés, Castelló
Resum projecte:
Aquest projecte és una iniciativa que es planteja amb l’objectiu principal de facilitar les eines necessàries perquè un grup d’estudiants i professors puguen concretar una peça de dansa contemporània, donant-los a conéixer una manera de crear en escena que no és entreteniment.
En l’actualitat existeixen uns referents que són dictats des dels mitjans de comunicació i les xarxes socials per a exercir una certa manipulació. Poden a vegades arribar a anul·lar-nos com a éssers autònoms, ens fan sentir insegurs i dependents d’una autoritat. Però el més inquietant de tot és observar el com a vegades aqueixos referents es normalitzen sense pràcticament ser qüestionats. Per aqueix motiu es considera indispensable plantejar pràctiques que promoguen des de l’educatiu mecanismes per a activar la reflexió, iniciatives que ens ajuden a ser més lliures enfront de la manipulació.
Per a meditar sobre aquesta problemàtica i fer front a ella, la premissa que condiciona en tot moment la direcció del projecte i la creació de la peça, és desenvolupar propostes grupals a través de la dansa, a partir de les quals buscar la implicació mental del públic per a estimular el seu pensament. Treballant en contra del que puga resultar comuna per a generar preguntes en escena i afavorint l’ús de la imaginació.
Per a aconseguir tal fi, s’utilitzen unes activitats que dissenyades i organitzades dins dels següents blocs de materials:
- Cos estrany que genera preguntes.
- Temps sostingut.
- Imaginar el que no està.
- Generar expectatives per a…trencar-les.
- El poder de les paraules
Es convida que els i les participants aprenguen a estimular al seu públic, forçant-los a buscar dins de cadascun/a, en lloc d’oferir-los únicament respostes. Despertant en les classes primer la capacitat per a qüestionar, per a després desenvolupar les propostes intervenint amb el cos i el moviment. Anant sempre del pensament a l’acció.
Bio:
Vicent Gisbert Soler és un artista multidisciplinari que resideix i treballa a València. Està molt implicat en el desenvolupament de projectes en els quals utilitza el cos, el moviment i el llenguatge audiovisual com a principals eines per a la creació.
Entre les seves peces escèniques destaca ‘Fenster’, ‘1,2,3,4,6…pieza para 4 intérpretes’, ‘ARRIBA HUELE A CAMPO’, ‘SAMSARA’, ‘TOXICOSMOS’ i ‘PANORÀMICA’ les quals han estat presentades en diferents sales i festivals com l’Institut Cervantes de Berlín en el 2013, ‘UFER_STUDIOS’ de Berlín en el 2017, el Festival Escena Contemporània 2013 de Madrid o Festival Internacional VAD 2012.
Amb les seves obres de vídeo ha obtingut premis en diferents esdeveniments com al millor artista independent del Festival Internacional Optica 2009, el premi Metròpolis de TVE del Festival Vad de Girona 2010 i Pool Motion Berlin 2011.
En els últims anys, ha impartit de forma regular cursos i tallers per a docents en els centres de formació, innovació i recursos educatius de la Generalitat Valenciana. Ha dirigit sessions i conferències sobre expressió corporal i educació física en la Facultat de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport de la Universitat de València, a la Universitat Jaume I de Castelló i a Florida Universitària. També ha ofert sessions de formació en el Conservari Professional de Dansa de València i de Castelló.
Documentació gràfica: