Convocatòria:

2021-2022

Conceptes clau:

Taller, coneixement, expressió, contraposició de visions individuals, coneixements crítics, pors comuns, monstres, representació, interpretació i del individual al col·leciu

Nivell educatiu:

Primària

Títol projecte:

Els monstres quan els monstres s’esvaeixen

Artista/es:

Sime Llicer

Mestre/a:

Diego Téllez

Nom del centre:

CEIP San Blas

Població:

Alacant

Resum projecte:

‘Els monstres quan els mostres s’esvaeixen’, és un projecte artístic dirigit a l’educació primària, en concret als últims dos cursos d’aquesta etapa educativa: a 5é i 6é. Comprenent estudiants des dels 10 als 12 anys.

El programa es divideix en sis blocs, cadascun d’ells projectat amb la intenció d’involucrar i fer partícip al professorat, entenent la funció del docent com un factor essencial per al desenvolupament d’aquest projecte, és ella/ell qui coneix al grup i pot cooguiar aquest procés de creació artística. A més a més el present projecte pot formar part del projecte curricular, per a la qual cosa juntament amb el programa s’acompanya una rúbrica d’avaluació per facilitar el seguiment de la feina, els objectius i la valoració individual i col·lectiva del grup.

S’aborden conceptes de diferent tipus, des de de l’observació de les pors i l’anàlisi del llenguatge, fins a la comprensió de què és i d’on naix un monstre. Es recorren a través de la creació d’un joc les pors individuals i s’analitzen els monstres comuns, amb la finalitat de donar les eines per a revelar i afrontar els monstres col·lectius.

1.- QUE ÉS UN MONSTRE?

2.- CREA EL TEU MONSTRE

3.- MOSTRA COL·LECTIU.

4.- DONA FORMA AL MONSTRE

5.- PINTAR AL MONSTRE

6.- CREMAR EL MONSTRE

7.- RECOPILACIÓ PROJECTE

El projecte té una durada temporal d’un trimestre amb una càrrega de 2 hores / setmanals.

A- gener, febrer i març, amb finalització a Sant Josep – les FALLES

B- abril, maig i juny amb finalització a Sant Joan – FOGUERES

Encara que aquest projecte pot realitzar-se durant tot l’any, si el seu final té lloc en les dates indicades, d’aquesta forma es reforça la seua comprensió i valoració del patrimoni cultural valencià.

Bio:

Sime Llicer (València, 1996) compta amb una formació polièdrica que travessa tots els camps del llenguatge visual. Els seus treballs presenten una unió del tradicional amb altres elements contemporanis. Uns treballs de transacció on passat i present dialoguen formant memòria; creant valors. En els darrers anys ha creat un abecedari visual des de el gravat, l’escultura i la instal·lació, buscant donar des de la interacció un caràcter pedagògic i didàctic als seus treballs.

Llicenciat en Belles Arts per la UPV, amb un màster especialitzat en Gravat en l’Accademia di Belle Arti di Carrara i una titulació com a Tècnic del Marbre en el IPIA Pietro Tacca. Ha estat mereixedor de reconeixements considerables, com ara el Premi Nacional en la secció de Gravat a Itàlia, en la XIV edició celebrada a Torí, o la menció especial rebuda recentment en la modalitat de projecte artístic del prestigiós premi Alfons Roig per a les arts visuals de 2020.

Entre les exposicions individuals destaquen l’exposició personal itinerant CAVIL·LEJAR, Museu Joan Fuster, Sueca. 2021. On l’artista Valencià aconsegueix conjugar tradició i art a través d’una sèrie de tallers didàctics escolars.

Documentació gràfica: