Convocatòria:

2022-2023

Conceptes clau:

Experimentació sonora, aprenentatge multidisciplinar, creativitat i creació

Nivell educatiu:

Infantil i Primària

Títol projecte:

Els petits luthiers: l’aula com a laboratori per a la creació artística contemporània

Artista/es:

Mestre/a:

Beatriz Mª Ferrández Máñez

Nom del centre:

CEIP La Foia

Població:

Petrer, Alacant

Resum projecte:

Situar les arts al seu lloc implica entendre les arts com a forma de pensament, com a eina clau per desenvolupar un tipus de pensament que permet entendre i generar noves comprensions del món. Mantenir l’atenció i observar detingudament un objecte, una persona, un moviment, un so… en un món de distraccions constants, l’observació-inspecció profunda i concentrada ens pot revelar una consciència crítica del món físic.

‘Els petits luthiers: l’aula com a laboratori per a la creació artística contemporània té com uns dels objectius principals dotar d’autonomia creativa a l’alumnat i professorat implicant-los en processos de creació artística contemporània. Per una part, la construcció de les eines dintre d’una filosofia DIY els aproparà a un concepte artesanal que reforçarà la idea d’un treball artístic autèntic que lluita contra la visió de solucions precuinades a manera de recepta que acaben per homogeneïtzar l’aprenentatge i anul·lar el vertader valor del pensament artístic.

L’estratègia general que es desprén de la proposta és generar experiències de creació artística contemporània que suposen un estímul per introduir el pensament artístic en la dinàmica quotidiana del centre, potenciant la transformació de les persones que l’habiten i per extensió, a la societat.

Xarxes socials:

Instagram

Bio:

Adolf Murillo Ribes és Doctor en Educació per la Universitat Jaume I de Castelló. Llicenciat en música pel Conservatori Superior de Barcelona, Tècnic Superior en Animació Sociocultural, DEA en teoria i història de l’educació Universitat Jaume I de Castelló i especialista universitari en música electrònica, vídeo i creació per la Universitat Politècnica de València. És funcionari de carrera pel Cos de Professors d’Educació Secundària i ha estat assessor en formació de professorat de la Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana en l’àmbit artístic-expressiu. Actualment és professor de la Universitat de València. L’any 2017 va ser seleccionat com art educador dins de la investigació Cartografies de Arteducadores realitzada per l’associació Pedagogies Invisibles i la fundació Carasso.

Ha rebut importants premis dins el camp de la didàctica i Pedagogia Musical i és cocreador i investigador del projecte internacional ‘Aglaya: creació col·laborativa a través d’eines digitals de l’Institut de Creativitat i Innovacions Educatives’ de la Universitat de València.

Les seues línies d’investigació són la Creativitat musical, creació i aprenentatge col·laboratiu, música contemporània, noves tecnologies, aprenentatge basat en la creació artística col·laborativa (ABCAC). És membre de l’Institut de Creativitat i Innova Educativa de la Universitat de València. Actualment desenvolupa com Investigador principal al projecte Instrumentarium XX1 GV / 2021/136 orientat al disseny de nous instruments experimentals per al s. XXI.

Documentació gràfica: