Convocatòria:
2021-2022
Conceptes clau:
Tasca analítica, pensament divergent, concepte de deriva, pensament creatiu i pensament crític
Nivell educatiu:
Infantil i Primària
Títol projecte:
Experiències reals per a xiquets reals
Artista/es:
Núria Fuster
Mestre/a:
M. Aurora Conca Pastor
Nom del centre:
CEIP Divina Aurora
Població:
Beneixama, Alacant
Resum projecte:
Experiències reals per a xiquets reals és un projecte que pren de debò als xiquets. Pretén a través d’accions creatives reflexionar sobre aspectes de la vida a través de l’art. És un projecte d’apoderament creatiu i pensament crític. Llevar-los complexos i eixir a explorar, fer-los conscients que participen en la construcció d’un món que poden modelar.
El projecte es planteja com un viatge. Es basa en un recorregut on les estacions de treball estan inspirades en conceptes extrets de l’obra de diferents artistes com: Erwin Wurm (ens convertim nosaltres mateixos en escultures. Podem descontextualizar-nos a nosaltres mateixos?) Andy Goldsworthy (obrim un debat entorn del concepte de naturalesa, al procés de treball i l’art efímer. Ens anem d’expedició), Olafur Eliasson (esculpim amb la llum l’espai de l’aula), Angela de la Cruz (com es converteix el quadre en escultura), Gabriel Orozco (treball circular, observem el món a través de les formes) i jo mateixa, Núria Fuster (explorem la realitat a través dels materials i el seu comportament). Aquestes experiències es plantegen en un format de recepta DIY on analitzem contínuament què està passant. Com l’art ens ajuda a re-interpretar, re-enfocar, re-pensar la realitat a la qual ens enfrontem. Exercici conscient. Per a què ens pot servir l’art?
Enfront d’una generació nativa en tots els processos digitalitzats i internet, amb un imaginari ple d’inputs visuals que se superposen i no es digereixen, és important atorgar eines per a construir una consciència crítica i de pensament que els ajude a desembolicar, entendre i triar com volen participar en el món al qual pertanyen. Aquest projecte és una eina conscient per a ajudar-los en aquesta tasca. Es tracta d’oferir-los l’experiència artística com una experiència vital reflexiva.
Bio:
En el seu treball Núria Fuster investiga la part material de la realitat, no sols com a dispositiu d’auto reflexió, sinó també com a manera d’establir punts d’atenció en comportaments i processos que evidencien l’hegemonia natural de les coses. Agents com l’aire, el foc, canvis de temperatura o gravetat participen activament com a detonadors de processos que configuren el treball, mostrant un relat que descriu com vivim en un procés constant de transformació.
Llicenciada en Belles arts per la Universitat Politècnica de València i amb estudis d’escultura en la Accademia di Belle Arti di Roma, ha sigut guardonada amb diversos premis internacionals com Artsituacions o Generacions i ha rebut beques de gran prestigi com la beca Marcelino Botín. Ha sigut resident a la Casa Velázquez, en el museu CCA (Mallorca) o en la Fondazione Zimei (Itàlia). El seu treball ha sigut acollit en museus com l’IVAM, Centro Botín, Bass Museum (Miami), WUK Kunsthalle Exnergasse (Viena), CA2M, CCEMx (Mèxic D.F), Patio Herreriano, Santa Mónica, La casa Encendida, Tabacalera, Musée des Arts Décoratifs (Paris) o Centre del Carme entre altres. Ha participat amb escultures públiques en PUBLIC Basel Miami o en SkulpturenPark am Rheinkilometer 529, Bingen (Alemanya). També exposa regularment en galeries d’àmbit nacional i internacional com Efremidis Galerie (Berlin), Juan Silió (Madrid), Hamish Morrison (Berlin), Lange + Pult (Suïssa) o Newman Popiashvili Gallery (Nova York) o Marta Cervera (Madrid).
Documentació gràfica: