Convocatòria:

2021-2022

Conceptes clau:

Instal·lació espacial, art, arquitectura i educació

Nivell educatiu:

Infantil i Primària

Títol projecte:

La nostra casa / el nostre món al cub

Artista/es:

Dolores Domingo (Arquikids)

Mestre/a:

Patricia Castello Sanjuan

Nom del centre:

CEIP Raquel Payá

Població:

València, València

Resum projecte:

Des del nostre naixement entrem en relació amb l’espai. Molts estudis actuals defensen que l’àmbit espacial on desenvolupem la nostra quotidianitat incideix directament en el nostre estat emocional i mental. Els espais i paisatges proporcionen l’estructura base per a tota interacció i activitat humana, és fonamental reflexionar sobre la relació individu-espai des de la infància. Quin impacte genera en l’espai i en ser la proporció, la llum, l’acústica, la textura, el color…? Més enllà del que és teòric ací entra la importància de la fenomenologia de l’experiència. La presa de consciència i sensibilitat a percebre les sensacions que poden provocar un espai en concret. Arquikids porta des del 2008 treballant en les relacions entre arquitectura, art i disseny. Dins l’ampli programa de tallers, cursos i activitats que desenvolupa també realitza i promou la instal·lació, més enllà de la manifestació artística, com a eina pedagògica. Dissenyant paisatges d’aprenentatge que promouen la creativitat, l’activitat física i intel·lectual, el contacte amb la natura, el respecte i la convivència. Cal fer que els nens siguin conscients de quant poden influir en els seus entorns vitals, involucrant-los en el procés de disseny i transformant-ne l’entorn construït immediat. L’escola és la segona llar, un lloc de comunicació i intercanvi entre persones de diferents cultures i grups socials, amb diferents experiències, interessos i coneixement, on els seus espais han de generar aquests vincles.

‘La nostra casa / El nostre món al cub’ es concep, a través d’una instal·lació espacial, com un procés experiencial i participatiu, que genere un vincle entre la instal·lació espacial i els participants. Aquest projecte busca implicar tota la comunitat educativa no com a simples espectadors, sinó com a participants de situacions creatives. Un instrument de reflexió, diàleg i sensibilització que permet relacionar idees, conceptes i processos de manera creativa. Gràcies a la seva versatilitat, la instal·lació també té la possibilitat de ser reconfigurada en múltiples escenaris lúdics i ser capaç d’albergar múltiples activitats i funcions una vegada finalitzat el programa, podent-se recol·locar els objectes/elements posteriorment de manera independent.

Xarxes socials:

Instagram

Bio:

Dolores Domingo es arquitecta per la UPV, premi Projecte final de carrera d’accessibilitat per la Generalitat Valenciana (2005) i finalista a Europan 10. El 2005, acabada de obtenir la titulació, comença a treballar a Barcelona per a un dels màxims exponents de l’arquitectura residencial de finals de segle xx a la península Tonet Sunyer. Un estudi a la recerca d’una constant perfecció i bellesa, realitzant una arquitectura d’una gran precisió tècnica, útil i bella, a més d’un interiorisme meticulós i cuidat. Convertint-se en responsable de projectes i signant diverses obres amb ell. Realitzant projectes de la petita a la gran escala que es troben situats a diferents punts de la península, Mèxic i els EUA. Tonet a més l’endinsa en profunditat en les relacions art-arquitectura.

En paral·lel comença a desenvolupar la seva 2a vessant professional amb Arquikids (fundat el 2008 per Solange Espoille) col·laborant des del 2008 i sòcia a partir del 2010. Des del 2016 dirigeix ​​la seu a València d’Arquikids al costat del seu estudi personal. Arquikids neix amb la idea de combinar el pensament lúdic-creatiu juntament amb l’arquitectura, l’art i el disseny. Basant la seva feina en l’experiència com a motor d’aprenentatge estan especialitzades en el disseny i la construcció d’espais/projectes educatius i de difusió per a Museus, Institucions Públiques i Privades, Fundacions, grans corporacions i centres educatius.

Ha participat com a ponent a diferents jornades, seminaris i congressos.

Somiadora empedreïda, enamorada de l’arquitectura, el disseny, l’art i les relacions. Treballa a implicar en aquests àmbits els clients i joves i nens i nenes de manera creativa, col·laborativa i amb passió

Documentació gràfica: