Convocatòria:

2020-2021

Conceptes clau:

Art contemporani com a eix pedagògic transversal; Currículum explícit i ocult; Escola i vida; Pensament divergent; Escolta i percepció; Cocreació; Joc; Llum; Expressió.

Nivell educatiu:

Infantil

Títol projecte:

L’increïble cas de la cullera que es va quedar sense paraules

Artista/es:

Alma Azagra i María Español

Mestre/a:

 Patrícia Fernández

Nom del centre:

CEIP Soler i Godes

Població:

Castelló

Resum projecte:

Aquest Projecte forma part d’un Programa Global de continuïtat i llarg recorregut compost per 3 blocs: Miratges, Sospita i Plaer. Elaborat des de la totalitat del marc curricular explícit de 2n Cicle d’Educació Infantil, atorgant vital rellevància al Currículum Ocult; a tot allò existent darrere i en paral·lel al procés pedagògic. Qüestionarem allò que aprenem i allò que no aprenem, tenint cura dels equilibris.

“L’increïble cas de la cullera que es va quedar sense paraules” pertany al Bloc Miratges i és una proposta experimental i holística que vol explorar un possible acostament crític i transformador de la pedagogia tradicional, investigant nous camins pedagògics per a futures societats emancipades i plurals. Situarem l’Art Contemporani com a enfocament pedagògic transversal per aquesta transformació, atenent el procés per damunt dels resultats, i explorarem vies per a detonar la creativitat investigant noves fórmules per a integrar-lo en els projectes curriculars. El projecte també vol reflexionar sobre la necessitat de relacionar Escola i Vida, connectant els continguts i sabers amb els cossos i les necessitats reals i autèntiques. Així, atorgarem màxima importància a l’escolta, per a dotar d’elasticitat al projecte i respondre a les necessitats pròpies de l’entorn en el qual s’haja d’implementar.

Volem explorar El Pensament Divergent, L’Escolta/Percepció i La Cocreació com a Eixos Conceptuals, de forma interrelacionada i simultània. Amb aquesta intenció, treballarem de manera central l’Expressió en tots els seus nivells (verbal, gestual i plàstica), l’Atenció/Acció i l’Escala (Comunitat Escolar/Aula/Individu) entre altres aspectes. El Joc, La Llum, l’Espai,el Sentit de l’Humor i la Col·laboració garantiran que el procés d’aprenentatge siga interessant i significatiu.

…ampliarem intuïcions, activarem improvisacions, jugarem amb idees, suggerirem debats i reflexions…i caminarem entre les friccions…

Web:

@peque_mus (Alma Azagra)

Bio:

María Español es va llicenciar en Disseny Industrial a Alcoi (EASD) i va desenvolupar diferents projectes d’il·luminació i objectes lluminosos. Però un viatge als EUA li va fer endinsar-se en la dimensió Art i Educació i va decidir estudiar Educació Infantil, després de la qual cosa van vindre més de deu anys d’intensa experiència en el sector educatiu (formal i no formal) elaborant programes educatius i activant metodologies a través de les arts.

Alma Azagra es va llicenciar en Comunicació Audiovisual, però la seua vida laboral es va inclinar cap a les arts escèniques com a dissenyadora i tècnica de vestuari i utillatge. Després de cinc anys en gires nacionals, va tornar a València i va estudiar Gestió Cultural reconnectant amb els seus grans interessos: Art i Infància.

En el Màster Permea: Programa experimental de mediació i educació a través de l’art es coneixen i, encara que venint de sectors i experiències molt diferents, decideixen emprendre aquest viatge. Interessades en els espais educatius per les seues possibilitats de transformació; voldrien facilitar la construcció d’espais elàstics i creatius d’aprenentatge a través de l’art i fer valdre la relació entre Escola i Vida.

Documentació gràfica: