Convocatòria:
2018-2019
Conceptes clau:
Arquitectures lúdiques, cartografies afectives, paisatges sensorials.
Nivell educatiu:
Primària
Títol projecte:
Músiques brutes
Artista/es:
Cuneta (Alba Murcia + Vicent Pelechano)
Mestre/a:
Adela Miñana
Nom del centre:
CEIP Sant Marc
Població:
Beniarjó, València
Resum projecte:
Músiques Brutes és un projecte artístic-pedagògic gestat en 2013 gràcies a diferents experiències prèvies entorn de l’art, l’educació i la integració social que tracta d’acostar l’art sonor i altres arts intermèdia a diferents col·lectius poblacionals.
Treballem amb grups de persones no especialment vinculades a l’art la creativitat del qual pot estiga menys “contaminada” per referents, tècniques o acadèmies. Ens interessa l’art brut, espontani, accessible i únic que és capaç de nàixer de qualsevol humà/na al marge de la seua condició o experiència. Durant cadascuna de les sessions creem entre tots/es un conjunt de peces sonores que formaran part d’un directe obert al públic.
Fent ús d’una metodologia activa-participativa que combina blocs d’escolta, exploració i creació s’introdueix a l’alumnat en aquest camp de l’art contemporani d’una forma vivencial.
Músiques Brutes ha sigut un projecte seleccionat en els Premis País de Cultures i Emergents 2019 (La Nau i Universitat de València); projecte en residència de la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de València i també en la convocatòria pública del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana “Resistències Artístiques 2018-19”.
L’experiència de Músiques Brutes en Resistències Artístiques 2018/19 va marcar un punt fonamental en el nostre projecte. I és que gràcies a aquesta oportunitat trobem la manera de compartir la nostra manera de crear i expressar-nos amb l’alumnat i que aquest es veiés immers en els processos de creació sonora en què nosaltres treballem habitualment.
Xarxes socials:
Bio:
Els responsables del projecte són Cuneta, duo format per Alba Múrcia i Vicent Pelechano (València). Junts treballen en el camp de l’art sonor i la integració social des de 2006.

Documentació gràfica: