Convocatòria:

2021-2022

Conceptes clau:

Pausa, temps, observació, gaudir, reflexionar, projecte multidisciplinari i llibre d’artista

Nivell educatiu:

Primària

Títol projecte:

Pausa, ací i ara

Artista/es:

Enric Redón (EnValor Art+Educació)

Nom del centre:

CEIP Martínez Ródenas

Població:

Benicarló, Castelló

Resum projecte:

Pausa, ací i ara neix a conseqüència d’un procés de mediació artística iniciat l’any 2019 amb el projecte ‘Tu a Boston i jo a internet’, i que es va continuar l’any 2020 amb ‘Jo Tots Ningú’. Un procés que a banda dels conceptes concrets que tracta cada projecte, planteja de manera transversal deixar fluir lliurement aquesta experiència artística, sent coherent amb les bases del projecte educatiu col·lectiu, l’educació activa i viva, i el desenvolupament de l’expressió artística com generadora de coneixement. Aquesta experiència ha portat al grup a desenvolupar ‘PAUSA, ací i ara’.

L’objectiu principal del projecte “PAUSA, ací i ara” és crear un espai de reflexió on l’alumnat puga reflexionar sobre el concepte de temps i com es transforma el seu significat amb l’arribada del consum massiu i de les noves tecnologies.

La proposta planteja un procés creatiu on l’alumnat estiga “despullat” d’eines tecnològiques i on desenvolupe un treball artístic multidisciplinari a un ritme no marcat per la productivitat. Es vol provocar una reflexió des de diversos angles, perquè només si s’aprofundeix s’és capaç de ficar aquesta pausa que es proposa. Es treballa anant i venint del que és particular de cada disciplina, al que és transversal al projecte. El resultat final d’aquest procés és un llibre d’artista on recollir les experiències de l’alumnat.

El projecte consta de 3 moments:

El primer moment serveix per a presentar el projecte d’una manera lúdica i engrescadora amb l’objectiu de què l’alumnat s’implique des del principi.

El segon moment consta de 6 sessions on l’important són les vivències de l’alumnat, i on els demanem que gaudeixen, en pausa, de les experiències artístiques que els oferim.

El tercer i últim moment, que és transversal a tot el projecte, és un recull d’aquests processos i experiències en un llibre d’artista o “quadern de camp” on s’incorporen elements de cada dinàmica.

Bio:

EnValor Art+Educació neix en 2018 de les mans d’Enric Redón (il·lustrador, dissenyador gràfic i animador sociocultural) i Diego Climent (Psicòleg especialitzat en educació viva, activa i no directiva) amb la idea de desenvolupar projectes on puguen confluir ambdues especialitats. Un projecte global de mediació sociocultural amb el qual crear espais de reflexió i debat on l’expressió artística siga l’eina amb la qual afrontar distintes problemàtiques de la societat actual. Un projecte que creix amb la idea de col·lectiu, comptant amb col·laboradors i col·laboradores provinents de diversos àmbits amb l’objectiu d’enriquir i aprofundir més en cada projecte.

A 2019, el seu projecte ‘Tu a Boston i jo a Internet’ és seleccionat en la convocatòria Resistències Artístiques i a 2020 repeteixen amb ‘Jo Tots Ningú’. Paral·lelament a aquestes convocatòries desenvolupen diferents projectes per alguns Ajuntaments i participen en altres convocatòries de l’administració pública.

Documentació gràfica: