Convocatòria:
2018-2019
Conceptes clau:
Arquitectures lúdiques, paisatges sensorials, processos d’alfabetització.
Nivell educatiu:
Secundària
Títol projecte:
Laboratori d’escolta
Artista/es:
María Andueza, Abelardo G. Fournie, Juan Cantizzan, Mateo Mena, Xoán-Xil, LópezMariam, Caballero, Weekend Proms, Montse Piñeiro, Agnès Pe, DJ Detweile
Mestre/a:
Liliana Vizcarro Col, Amparo Lázaro de Acuña, Lola Flores Arán, Clara Ferrer Guimerá y Sergi Villarroya Molina
Nom del centre:
CEIP Jaume Sanz
Població:
Peníscola, Castelló
Resum projecte:
En els últims anys, diverses pràctiques i estudis entorn del so i la cultura de l’escolta s’han anat consagrant com un camp de recerca prolífic i ampli, amb un desenvolupament exponencialment significatiu com per a arribar a convertir-se en una àrea clau d’interès per a molts estudiants i acadèmics. La introducció dels Estudis Aurals (Sound Studies) en l’educació, suposa la inclusió del so com a element plàstic i extensiu d’estudi, així com l’acceptació o anàlisi de tot fenomen audible i per consegüent l’obertura a una reflexió més àmplia sobre aquells relats culturals o camps del coneixement establerts com a forces dominants o hegemòniques. Duent a terme estratègies basades principalment en l’escolta activa com a posicionament i actitud crítica, el projecte es va pensar com a necessitat per a posar en relleu aspectes destacats de les cultures sonores. D’aquesta manera i mitjançant el desenvolupament i elaboració de pràctiques específiques com: creació d’escultures sonores, elaboració d’accions i intervencions concretes en espai públic, enregistraments de camp, pràctiques de Circuit bending o creació de peces radiofòniques, el projecte va pretendre dibuixar un ampli espectre d’activitats que a manera d’experiències pedagògiques habilitessin una sèrie d’aptituds i capacitats per a motivar a alumn@s i docents en els seus aprenentatges.
Xarxes socials:

Documentació gràfica:











