Convocatòria:
2019-2020
Conceptes clau:
Anàlisi crítica d’imatges front l’hiperdesenvolupament del llenguatge visual. – Aprendre a diferenciar entre realitat i representació (Hiperrealitat) – Saber reconéixer el que és privat i el que és públic en el context de les xarxes socials – Aprendre com utilitzar el mitjà audiovisual com a eina creativa – Conéixer l’aplicació de les noves tecnologies a l’àmbit artístic
Nivell educatiu:
Secundària
Títol projecte:
Tu a Boston i jo a internet!
Artista/es:
Enric Redón i Diego Climent / Col·lectiu EnValor Art i educació
Mestre/a:
Carmen García Almenar
Nom del centre:
IES Vila-roja
Població:
Almassora
Resum projecte:
L’objectiu principal del projecte és crear un espai de reflexió on l’alumnat puga qüestionar l’entorn audiovisual en el qual vivim. Per assolir aquest objectiu ens ajudarem de dos objectius secundaris que seran els motors del nostre projecte: – Dotar de ferramentes tècniques i artístiques a l’alumnat per desenvolupar un projecte audiovisual. – Conscienciar en la importància de ser crítics i analitzar tota aquella informació audiovisual que ens arriba. El projecte està pensat perquè implique a tota la comunitat educativa. De la mateixa forma que l’art implica a tota la societat, el treball de l’alumnat, ha d’enriquir i implicar a tota la comunitat educativa. Un grup d’alumnes de 2n d’ESO seran les encarregades de fer el treball artístic. El projecte està dividit en 3 fases: · 1ª_On mitjançant dos tallers es treballarà l’anàlisi crític d’imatges. Aprendrem a diferenciar entre realitat i representació i on reconeixerem el paper de l’espectador com a creador de significat. · 2ª_ On farem una aproximació a la problemàtica des de l’educació artística, utilitzant el mitjà audiovisual com a eina. El procés creatiu serà l’eix sobre el qual construirem un espai de reflexió grupal. L’activitat central del taller consistirà a crear un perfil (fictici) d’Instagram (instafake), per al qual cada grup crearà un personatge i construirà una hiperrealitat. Cada grup podrà retocar les fotos amb programes d’edició, utilitzar escenaris o diferents enquadraments per a manipular el significat de les seues imatges. Paral·lelament, el grup registrarà imatges quotidianes, que no podrà manipular. · 3ª_ Es prepararà una exposició del treball realitzat amb l’objectiu de confrontar la realitat i la representació, ficant de manifest la hiperrealitat en la qual vivim. A més, farem unes jornades de reflexió amb l’alumnat i el professorat. El model pedagògic del projecte és pràctic-vivencial, on el debat i el treball en equip seran la base de les sessions.
Web:
Xarxes socials:
Bio:
EnValor és un col·lectiu format per persones vinculades a l’art i les pedagogies actives. En els seus projectes creen espais de reflexió i debat, tant col·lectius, com individuals, per afrontar distintes problemàtiques de la societat actual. Els objectius dels seus projectes són: · Reconéixer el paper de l’educació artística com generador de coneixement. · Visibilitzar problemàtiques que passen desapercebudes i que no identifiquem en el dia a dia accelerat en el qual vivim. · Generar espais que contribuïsquen a construir una societat on prioritzem el benestar individual i col·lectiu i la convivència pacifica entre totes les persones. · Prendre consciència del poder del llenguatge visual i contribuir a desenvolupar una mirada crítica per part de la societat. · Fer valdre el paper de l’expressió artística com a motor de canvi social.

Documentació gràfica:
Resultats [vídeo]:


















